حکومت گروگان گیر و دولتهای معامله گر

حکومت گروگان گیر و دولتهای معامله گر

روز ۲۲ اردیبهشت ماه جمهوری اسلامی دو تن از گروگانهای فرانسوی را که در زندان وکیل آباد مشهد زندانی بودند آزاد کرد. بنژامن بری‌یر ۳۷ ساله، شهروند فرانسوی و برنارد فیلان ۶۴ ساله، شهروند دو تابعیتی فرانسوی‌ایرلندی جمعه این هفته به طرف فرانسه حرکت کردند. این دو زندانی از جمله ۲۲ نفر شهروندان خارجی زندانی در ایران بودند که جمهوری اسلامی آنها را برای گرفتن امتیاز از غرب دستگیر کرده و برای آنها پرونده سازی کرده بود.  چهار شهروند فرانسوی دیگر در ایران در زندانند. از جمله سیسیل کولر و  ژاک پری از اتحادیه معلمان از اردیبهشت سال پیش در ایران در زندانند و زیر فشارهای شکنجه گران حکومت ناچار به اعترافات اجباری علیه خود شده اند.  بهمراه آنها چند تن از فعالین کارگری و معلمان نیز دستگیر شدند و برای آنها پرونده سازی شده و تعدادی از آنها رسول بداقی، حسن سعیدی، کیوان مهتدی و رضا شهابی هنوز در زندانند .

آزادی دو گروگان زندانی در ایران خبر خوشحال کننده ای است. اما اینکه جمهوری اسلامی رسما در برابر چشم دولتها شهروندان کشورهای دیگر را گروگان میگیرد و باجگیری میکند و حتی دست به آدم ربایی و اعدام شهروندان کشورهای دیگر میزند، و دولتها در قبال آن سیاست مقابله جدی و کارسازی ندارند قابل تعمق جدی است. آیا از مقابله با حکومت اسلامی ناتوانند؟ آیا مماشات و کنار آمدن با این حکومت تروریست و آدمکش همچنان در دستور کار آنها قرار دارد؟ آیا به سرنوشت شهروندانشان بی توجه و لاقیدند؟

جواب همه این سوالات از نظر من مثبت است. دولتها مساله شان نه مردمند و نه جنایات حکومت اسلامی. آنها مصالح نازل خود را دبنال میکنند و اگر هم اینجا و آنجا گامی در جهت منافع مردم علیه حکومت اسلامی بر میدارند زیر فشار افکار عمومی و مردم است. تا آنجا که به رابطه با جمهوری اسلامی مربوط میشود مشکل جدی که این دولتها دارند اینست که حکومت اسلامی امروز مورد نفرت بسیار وسیع مردم دنیاست و با انقلاب زن زندگی آزادی، مردم دنیا بیش از هر زمان متوجه جنایات حکومت اسلامی شده و با انقلاب مردم علیه این حکومت منفور همراهی و از آن پشتیبانی میکنند.

 دولتهای غربی از جمله فرانسه زیر فشار جدی از جانب تشکلها و اتحادیه ها و جریانات رادیکال و توده مردم در کشورهای متبوع خود قرار دارند که سپاه پاسداران را تروریست اعلام کنند، حکومت اسلامی را به اشکال مختلف منزوی و بایکوت کنند، و از انقلاب زن زندگی آزادی که در جدال برای به زیر کشیدن حکومت اسلامی است همراهی کنند.

در این جدال چند جانبه میشود به روشنی دید که حکومت اسلامی و تمام دولتها و حکومتهایی که با آن میخواهند مماشات کنند زیر فشار مردم در حال سرگیجه و چپ و راست زدن هستند. یک روز حکومت اسلامی را از مقام زن بیرون می اندازند، روز بعد نمایندگان این حکومت ادمکش را در راس بخشی از کمیسیون حقوق بشر سازمان بشر منصوب میکنند، و روز بعدتر سپاه پاسدارانش از جانب سوئد و برخی کشورهای دیگر درلیست تروریسم قرار میگیرد و دست اندرکارانش تحریم و بایکوت میشوند و روز بعدتر به مذاکره با آنها می نشینند و الی آخر.

این سرگیجه و سردرگمی، قدرت اتحاد مردم را در برابر همه دولتهای مرتجع و مصالح نازل و ضد مردمی آنها بروشنی نشان میدهد. آنها هنوز باور نکرده اند که حکومت اسلامی رفتنی است و باید گورش را گم کند و با هیچ درجه از توحش و جنایت امکان ادامه حیات ندارد.   افکار عمومی مردم دنیا دارد در این جهت با زنان و مردان و جوانان و کارگران و معلمان و بازنشستگان ایران هر روز هم جهت تر و همراهتر میشود. پرونده گروگان گیری و آدم ربایی و تروریسم و ارتجاع اسلامی را نیز قطعا ما مردم با سرنگونی حکومت اسلامی خواهیم بست و تمام گروگانها و زندانیان سیاسی را آزاد خواهیم کرد.